Tuesday, June 15, 2010

Hero to Zero Part II

OK.
Post kali ni story pulak life selepas kehidupan sebagai budak kecik.
Masa remaja aku bukan la bessssssttttttt sgt dengan kemewahan yang melampau.
Ini adalah kerana 5 tahun di sekolah menengah aku stay di hostel. semua jenis hostel aku merasa.
(eh, macam kan ko duk asik tukar sekolah je??)


maybe sbb tu adalah faktor nape aku kurang close dgn ayah. kalo la sampai skang aku close ngan ayah,pasti idup aku senang lenang skang.wakakakaka. ok. rahsia k.


aku penah duk 3 hostel (yang rasmi) tapi, life paling best adalah bile duk kat hostel sek. teknik mase form 4 n form 5. mase form 1 aku bersekolah di sebuah sekolah kongkang yang tidak boleh dinyatakan di sini. then form 2 -3 aku mempunyai kesedaran sivik dan berpindah ke sekolah asrama penuh. tibe-tibe masa aku tgh study di sekolah kongkang tersebut, kelas ku didatangi oleh cikgu kata parents aku dtg. aku pun turun jumpa. masa tu aku pk gak,apesal tetibe mak ayah aku datang.rupenye kena pindah sekolah. ahhhh.. sudah. terus kemas baju, barang n salam memember kongkang segala bagai, terus pindah ke sekolah baru. tekanan.


tapi, sebab bunyi parents macam serius dan pelajaran aku makin merosot (walaupun dr dlu lagi asik merosot) aku terima keadaan itu seadanya.


masuk sekolah baru yang bernama sekolah 'X'.. macam la rahsia sgt. ok la. clue: sebuah sekolah berasrama penuh di Pedassssssss....... tapi aku malas crite sekolah tu. x best.


yang best adalah di sekolah teknik kerana ramai kekawan 'ronggeng'. kekawan untuk melakukan segala kejahatan yang diizinkan.wakakaka. tapi kami x jahat. kami x kacau orang. kami kacau diri sendiri. penah satu malam, aku follow geng2 fly malam. satu malam tu je. saje la.. pengalaman before keluar hostel kan.masa dlu memang glamor nasi goreng pattaya 'gemok'.pepaham la duk hostel memalam, lepas prep. sure lapar gile. n, yang paling penting, masa tu aku kurus. makan sekawah pon, ok.tp skang, makan nasi mangkuk kecik pon, effect gemok berbulan-bulan. ok dah. abaikan kegemukan aku skrang.

mase fly, memang x kantoi. setelah berbulan-bulan, menghampiri musim SPM, tetibe kami dipanggil oleh warden di surau. ha..mase tu sume student kena panggil. rupenye nak kondem kitorg pasal kes fly. SAHHH...ade BARUA BESAR!.. bayangkan, dah berbulan-bulan kitorg fly, baru nak sebut kes.Wahhhhh.....! mase kat surau tu, memang teruk kitorg kena. rupenye, tu 1st time jugak warden tau yang senior2 kitorg dlu pon slalu fly. sadis. berminggu-minggu jugakla kitorang asik kena panggil. last2 perkara tu berlalu tanpa tindakan yang maha dahsyat. TQ cikgu najib!our ketua warden yang best!

tapi, tu sume kisah lalu.bnyak lagi kejahatan aku wat ngan member2 ronggeng. nanti aku uplod gambar dorg. ramai da kawen. last aku jumpe dorg, Jun 2008.dalam satu majlis gilang gemilang.wakakaka. nnt aku crite.


to Fahee, Alynn, Onee, Aeyn, Jue, Adeq, Bardax, Czuka, Yana (Ketua Aspuri), Rohaida, Ina dll... (ramai sgt!)..korang memang best!



{ni lah majlis gempak tu.haha. feeling. tapi ni bukan member2 ronggeng. ni member biol. see.. gaya bergambar pun biol. wakaka. masa aku study kat JB dlu. memang sempoi study sana dlu}.

Lepas sekolah, aku dapat sambung belajar. x la segempak mane, malah langsung x gempak.tp aku suke ngan bidang skang. sgt enjoyyy! kekdang hancus. tapi abaikan.

Aku sambung degree di Unimas. Okla. x best duk jauh. Jauh ngan mak ayah. Jauh ngan boyfren. Masa tu aku ade bf. haha. bf duk JB. aku kat Kuching. Bayangkan.... banyakkk sgt dugaan. tp alhamdullilah...


{ni la bf aku dulu. ensem x?hahaha. serabut ok mamat ni. sgt x romantik. eh. terkutuk pulak.}


Now, aku masih lagi belajar. Sambung Dip Ed Mara-UPSI.penat okkk. belajar,belajar, belajar... sampai bile2 pun x abis blajar. balik ofis pun, belajar untuk mengajar.. adoiiii.. penat!

Tu jela kot crite pasal life aku yang tidak la seberapa ni.aku x reti mengarang. x pandai karangan. jarang tengok batu karang. so, aku x pandai nak bercerita dengan hebat. ni pun masih belajar. see... belajar lagi. penat!

dahla.. ni betul2 penat. sangat penat. penat nak rehat. nak rehat sangat2.


4 comments:

Anonymous said...

ainur sangat best..haha..nanti letak pic kami2 plak

ainur shuib said...

adoi.. kami ni sape pulak??camne nak letak pic,xtau sape..

Anonymous said...

sy tau ainur punya kisah di UNIMAS...hahahaha..
Derita+susah+nyusahkan aku+cibok+ peningkan pale aku+asik2 ckp 'ad..aku ade masalah nie'+aku yg naik pening n +++++++++++

ainur shuib said...

hahaha..kambing.. aku ckp camtu sbb aku sgt terseksaaaaaaaaa..