Monday, June 14, 2010

Kecil ke Besar, Muda ke Tua, Zero to Hero.

Erm.
dulu mase kecik-kecik, aku x pasti ape yg akn jd pada hidup aku.berbagai persolan timbul. kerja hebat ke aku? kawen ke aku? leh idup sendri ke? .. ahh.. macam2.


family aku org biase2 saje. mak chekgu, ayah keje gomen. abg dua2 nakal.adik degil.cam keluarga biase. tiade istimewa. cume yg leh diingati,mase kecik,kami empat beradik slalu pakai baju tema yg sama. maklumlah.. membesar bersama.


mase kecik aku rapat ngan ayah. aku lupe mak aku ade bersama dlm hidup aku.dalam kreta, aku x suke org lain duk blakang ayah. ayah tu aku punye.
tp bile da besar, aku da ok ok je. da segan beb. rapat ngn mak pulak.skang x la..


dlu aku x suke adik aku.sbb die geng mak aku. asik berkepit..pastu nanges.
gedik. abang2 aku buat haluan sendri. so, aku x musuh ngan dorg sbb x curik ayah aku.


mase sek rendah, pas balik skola,aku akan bersiap2 utk bersukan(chewwah)..
naik beskal ngan abg aku g padang kat tepi loji. aku brenti dpn loji.
tngu mmber aku umah dpn loji. name die syaidatina. mak die garang. sbb tu aku tngu depan loji. keji.


aku main ngan die kat padang.bukan main pun. duk dlm gelung simen.main 'berangan-berangan'.best. sblah padang ade surau. bile maghrib, kami pun balik umah masing2.
mase tu ade satu kepercayaan,sape lambat,hantu susu akan ikut die sampai umah.
memandangkan umah aku jauh, kena naik bukit bagai, harusla aku pulang dlu.
supaya tidurku x diganggu hantu susu.


tu kisah dlu. skrg hantu susu pun da takut ngan aku. aku lebih hantu dari beliau. eh.bukan.


alhamdullilah..da kerja.da besar panjang. x lah keja hebat mane.
at least, dapat menjawab persoalan aku mase kecik dlu.
dapat jugak keje,dapat jugak kawen,dapat jugak idup sendri..



{smoga hidup lebey stabil walaupun sentiasa newly wed.wiwittt!!!}






ok. to be continue.


No comments: