Monday, August 9, 2010

"Sambal Hijau" wan..

pagi tadi, cousin aku YM. die kata semalam, badan wan dah bengkak2. perut pun dah kembung sbb urin da x kluar. sedih. wan sakit sgt...cume wan x terluah..


sebenarnya, 2 3 ari before wan dimasukkan ke hosp melaka (masa mule2 die admit), wan dtg ke seremban. masa tu along aku wat doa selamat sempena masuk umah baru. wan tengah demam.die duduk je kat bawah kemah. aku duduk ngan wan..lepak2 cam biase.wat lawak bla..bla... pastu mkn2... mlm tu jugak wan balik ke kampung. 2 3 ari lps tu, pakman dtg jenguk wan kat kampung, tgk wan sgt lemah.... dan bermula la sakit wan...

wan masa birthday damia o4o4201o.



masa ni wan sehat lg.just kencing manis n darah tinggi yang x lah seteruk mane.wan masih ceria time ni.. see,masih boleh berparty.hehe...

dlu, mase aku pantang, wan yang jaga. die duk umah mak aku, tlg masak simple2 (tp upah org kedai masak jugak), jg damia, mandikan damia dsb.. walaupun, x la jage beriya, tp betterla dari aku dok sesorg berpantang sorang2. 2minggu wan jaga.pastu aku jg dri sendri seminggu sebelum aku berpantang ngan mak mertua di kuantan. seminggu di kuantan, direct ke umah wan sbb wan majlis akikah damia. x sangka... wan da prepare buaian berendoi.siap panggil kumpulan marhaban... aku x tau ape2..tau2 je,da macam2 persiapan wan buat utk majlis ni. trima kasih wan..........................

favorite kami sekeluarga ialah sambal hijau wan. x la complicated, just cili ijau, cili merah, bawang n telur....rasa nye..memang awesome!kalo wan masak sambal ijau n cucu2 wan balik, sure licin sambal walaupun lauk ikan kering goreng. sbb wan masak ape2 pun sedap. nak pulak masak lemak... peh..... memang sedap!walaupun aku tgk wan campak2 je dalam periuk.wan mmg best. trima kasih wan....................

dlu, cuti skola time kecik2 kompem mak ayah aku suh duk kampung duk ngn wan.em... sbb da biase,ok je duk ngan wan.wan suke entertain kami. kalo tau kami balik, wan beli macam2 jajan dlm peti ais... sonot!nak pulak aiskrim batang tu.banyak!n tetiap bulan,kompem wan beli URTV.walaupun wan x tau bc...tp die tau cucu2 wan akan baca...
er... ari ni cukup coretan untuk wan. kena g hosp tgk wan. nnt cont..
 
doa agar wan lebih sehat n tenang hari ni....

No comments: