Friday, August 13, 2010

tenangkan hati.

9 Aug 2010.
semalam aku nak pegi hospital lps balik kerja tp settle ambik damia kat rumah pengasuh and siapkan keperluan dia pun da lewat.da dekat pukul 6 mase tu.kebetulan siti (my collegue) pun nk ikut skali jenguk wan.ntah nape hati rs x sedap. tp memandangkan da lewat,so batalkan saje niat. mlm ni just tny mama,camne keadaan wan. xpun,esok aku plan keluar awal untuk terus rush ke hospital. bukan ape, wan di CCU,waktu melawat pun limit sampai pkul 730 je.tu belum jem lagi sbb time org balik kerja.skali masuk ke CCU, 2 org je dibenarkan. tunggu turn lagi..erm..sure x sempat. so batalkan saje niat n ajak siti makan burger special di paroi.huhu. lupe ckit kisah wan.

mlm tu, terus tny mama keadaan wan. mama kata, petang td wan ade jugak bg respon guna mata. bila kita panggil,biji mata dia gerak2. tp mata dia dah x bleh tutup sgt.memandang ke atas.maybe berkaitan dgn saraf. dan mungkin juga tanda-tanda........................
mama x la bagi harapan, sbb mama kata mata wan memandang selorong ke atas. erm.. risau dgr mcm tu. ape2 pun, esok mama akan bercuti. standby sebagai waris if anything happen....

semoga Allah kurangkan kesakitan yang wan alami. amin..

10 Aug 2010.
sebelum pukul 8 aku dah sampai ofis. kemas meja n ape2 yang patut, terus buka laptop. konon nak menyediakan bahan mengajar for dis week. baru mengodek ape patut dlm laptop, dlm pukul 8.32 mama cal. aku sgt cuak nak menjawab cal tu, sbb risau bnd buruk yang dia nak maklumkan sbb before pergi ofis td, mama x de pulak pesan apa2...

Aku: Hello... ma, nape?

Mama: Hello, suruh hashim pergi hospital skrang. wan dah nazak.

...............................masa tu rasa langit nak runtuh.bnd yang paling ditakuti akhirnya muncul juga.

Aku: Betul ke?

Mama: Td hospital cal bgtau keadaan wan agak tenat. so, mana2 family yang dekat, pergila tengok wan dlu. mama pun otw ni.

Lepas cakap ngan mama, aku termenung kejap. Nak sambung kerja??? x bole...... nak tunggu n lihat je dr cni??? lagi la x bole...so,...

Aku: Hello ma, kalo rush ke sana sempat x jumpa wan?

Mama: sempat x sempat tu x tau la. kalo nk pegi, pegi la.. at least, kalo dapat jumpe, alhamdullilah.

maka, tanpa membuang masa, aku terus pecut ke highway. xtau la brape ketul saman akan sampai. maafkan aku abg polisi, ni kes terpaksa sgt2..

semua demi wan.dapat tengok wan sebelum dia pergi. dapat hadiahkan yasin bagi mengurangi kesakitan yang dialami...... menemani wan sekurang2 wan tidak akan rasa keseorangan...

No comments: